الهجوم على رامز جلال مستمر.. نادية مصطفى: “الإساءة لازم تتوقف”

الاتحاد برس

 

لا يسلم الفنان المصري رامز جلال من الانتقاد عاماً تلو الآخر، بعد اتخاذه الدخول في برامج المقالب واستنساخه الفكرة لعدة مواسم بأساليب مختلفة بل أكثر استفزازاً مع تتالي المواسم.

وفي أحدث ما تعرض له من هجوم،وجهّت الفنانة المصرية نادية مصطفى النقد لمواطنها الفنان رامز جلال بسبب سخريته في برنامجه “رامز عقله طار” من حذاء زوجها الفنان أركان فؤاد.

وقالت خلال اتصال هاتفي ببرنامج “التاسعة” على شاشة القناة الأولى في مصر: “إحنا كعيلة في حالنا وماشيين جنب الحيطة ومحترمين نفسنا، فنلاقي ولا لينا ولا علينا في سياق عبارة فيها تريقة على ضيف على كرشه ولبسه ثم يختم حديثه بقوله “ما أنت لازم تقع عشان لابس جزمة أركان فؤاد”.

وأضافت: “أنا مفهمتش إيه الفكرة والإيفيه وإيه اللي يضحك؟ العبارة دي جت في سياق تريقة وأثرت عليا ومنمتش طول الليل، وطالما فيه إساءة يبقى لازم نقف عندها، وكلمت بعدها كبيرنا الدكتور أشرف زكي نقيب الممثلين وقلت له هتجيب حق نادية مصطفى وأركان فؤاد إزاي؟ أنا منمتش طول الليل وأركان مستاء ومتضايق وبنتي كتبت على الفيس وحياة جزمة أبويا لجيب حقه، أنا عاوزة أي حاجة غير إن رامز يعرف قيمة أركان وإنه غلط في حقه ويعتذر له”.

وكان برنامج “رامز عقله طار” قد استبدل بهذا الاسم بدلاً عن “رامز مريض نفسي” بعد انتقاد لاذع تعرض له من قبل الجمعيات النفسية للإساءة المتوقعة التي يتسبب بها الاسم بحق المرضى النفسيين.

قد يعجبك ايضا