فنلندا تعيد تقييم الوضع الأمني للدول المستحق مواطنيها حق اللجوء

Asylum seekers arrive at a refugee reception centre in the northern town of Tornio, Finland September 25, 2015. Finland accepted its two percent share of 120,000 asylum seekers to be relocated across European Union states, but said it remained opposed to a mandatory quota system and that it planned to cut refugee benefits. The total number of asylum seekers coming to Finland is expected to rise to up to 30,000 this year, compared with just 3,600 in 2014. REUTERS/Panu Pohjola/Lehtikuva ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. THIS PICTURE IS DISTRIBUTED EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS. NO THIRD PARTY SALES. NOT FOR USE BY REUTERS THIRD PARTY DISTRIBUTORS. FINLAND OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN FINLAND. - RTX1SDVL

قالت مصلحة الهجرة الفنلندية في بيانٍ لها، إنها بصدد إعادة تقييم الوضح الأمني الحالي في عدد من الدول التي ينتمي إليها المتقدمون بطلب اللجوء في البلاد، وبناءً على ذلك تم تعليق البت في الطلبات المقدمة من قبل حاملي جنسيات هذه الدول.

وحسب ما نقلت وكالة رويترز، فإن الإجراء الجديد يشمل كلاً من العراق والصومال، وهما أكثر جنسيتين تقدم حاملوها بطلب اللجوء في فنلندا هذا العام، إذ بلغت نسبة العراقيين من إجمالي طالبي اللجوء في فنلندا بنحو تسعٍ وستين في المئة، في حين بلغت نسبة طالبي اللجوء من الصوماليين نحو عشرة في المئة.

ووفقاً لتقرير الوكالة فإن عدد طالبي اللجوء في فنلندا هذا العام بلغ نحو سبعة عشر ألف شخصاً، وقال بيان مصلحة الهجرة إن الخطوط الإرشادية لمنح حق اللجوء قد تتغير لحاملي هاتين الجنسيتين بعد استكمال التقييم، الذي من المتوقع أن يتم خلال أسبوعين.

قد يعجبك ايضا